כנסים

האם ממשלת ישראל החליטה לוותר על מערכת הבריאות?

מושב מיוחד בכנס הרצליה 2019 בשבוע הבא יוקדש למשבר במערכת הבריאות, בהשתתפות ראשי קופות החולים, מנהלי בתי חולים ובכירים ממשרד הבריאות

מיטת אשפוז במחלקה פנימית. צילום אילוסטרציה

האם ממשלת ישראל החליטה לוותר על מערכת הבריאות? עד כמה המשבר העמוק הפוקד את המערכת הזאת גם מקרין על החוסן הלאומי של ישראל? מה נדרש כדי לשפר את מערכת האשפוז ולהציל את המערכת מקריסה? סוגיות אלו יועלו לדיון במושב מיוחד שייערך ביום ב' הקרוב (1.6.19), ביום הדיונים השני של "כנס הרצליה" השנתי הנערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה בראשותו של אלוף (מיל') עמוס גלעד. הכנס יתמקד בסוגיות מרכזיות של הביטחון הלאומי.

במושב והדיון בנושאי הבריאות והאשפוז ישתתפו יו"ר אסותא ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' שוקי שמר; מנכ"ל משרד הבריאות כיום משה בר סימן טוב; פרופ' ארנון אפק, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות והמשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא; נעה היימן, רכזת הבריאות באגף התקציבים באוצר; פרופ' רוני גמזו, מנהל "איכילוב"; ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת "אסף הרופא/שמיר"; רן סער, מנכ"ל "מכבי" שירותי בריאות; סיגל רגב רוזנברג, מנכ"לית קופת החולים מאוחדת; ניסים אלון, מנכ"ל "לאומית"; לילי פרלמן, אחות ראשית, ראש אגף סיעוד בחטיבת בתי החולים בשירותי בריאות כללית; אבי בן זקן, סמנכ"ל בכיר במשרד הבריאות; שר הבריאות לשעבר חיים רמון; עו"ד ד"ר עדי ניב-יגודה, מומחה למשפט רפואי ומדיניות בריאות; פרופ' ארי שמיס, מנכ"ל "אסותא"; פרופ' יוסי ווייס, ראש אגף ארגון ותכנון ב"אסותא", והעיתונאים שמעון שיפר מ"ידיעות אחרונות" וכתבת הבריאות של "דה מרקר" רוני לינדר.

הצגת המשבר במערכת הבריאות ועד כמה נושא זה פוגע בחוסן הלאומי של ישראל תהיה ביום שני בשעה 13:40 והדיון בשאלה מה נדרש על מנת לשפר את מערכת האשפוז של מדינת ישראל - בשעה 16:00

לתכנית הכנס – ליחצו כאן.

נושאים קשורים:  כנס הרצליה,  חדשות,  משבר במערכת הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
26.06.2019, 14:30

הויתור הראשון צריך להיות על ליצמן וברסימן טוב.אחר כך יהיה טוב יותר

אנונימי/ת
26.06.2019, 20:35

ממשלת ישראל היא ביבי ויש לו רופא פרטי.

אנונימי/ת
26.06.2019, 22:23

רצוי להזכיר שמדובר ברופא ילדים פרטי. אולי הוא למרות הכול רק ילד.

אנונימי/ת
26.06.2019, 22:22

כיוון שהסיכוי היחידי למערכת הבריאות הוא חיזוק רפואת הקהילה, נראה שיש עודף מנהלים בדיון וחוסר של רופאי שטח אמתיים. ה OECD חשב שהחוזק של מערכת הבריאות הישראלית מצוי דווקא בקהילה.

אנונימי/ת
26.06.2019, 23:18

הבעיות במערכת הבריאית נגרמו בראש ובראשונה על ידי ועד הרופאים הדורסני שסחט את קופת הבריאות עם הסכמי שכר מפלצתיים. לא ממשלה ולא מנכלים..

אנונימי/ת
27.06.2019, 04:08

לא מעיזים לתקוף ולהחרים את ברסימן טוב המנכ"ל הכושל והקלוקל
שאינו מבין דבר ברפואה.
טעות קשה של המימסד הרפואי שרק תגביר את השחיתות במשרד הבריאות שהגיע לשיאים לדשים תחת ליצמן-ברסימן טוב
אוסף של עלובי נפש מזיקים ברמה קרימינלית

01.07.2019, 12:39

רכבת מובילים נהגי קטרים שהוכשרו לכך. מטו תס לא יטיס עגלון. למה יש לצפות
אם פוליטיקאי חרדי קיצוני ואיש כלכלה ינהגו מערכת בריאות לאומית?. הקריסה דוהרת ועובדי המשרד מתכופפים.

01.07.2019, 12:40

מטוס